28 Ağustos 2013 Çarşamba

Anne olunca anladım kış hazırlığının önemini :)

Canımmm annem nasıl da kaygıya kalır 'kışa şu yapılacak, bu yapılacak, salçası, turşusu, domatesi, fasulyesi' diye :)
Yaparken şunlarda sana kızım diye hazır eder dolabıma koyulacakları. Reçelimi, turşumu....
Bu seneye kadar el sağlığı edip annemin yaptıklarını hüpür hüpür yerken aslında pek de anlamıyormuşum tüm bu yapılan hazırlığın önemini...
Ne zaman mı anladım. Dedim yaaa ANNE OLUNCA :)))
Yine Allah razı olsun annem ve kayınvalidem yaptılar bizim için de ama bu sene bir telaştır sardı beni. Kızıma kışa hazırlık yapmam lazım, kuzum kışın hormonlu sebze meyve yemesin diye...bu sene biraz acemice olacak ama böyle böyle öğrencem bende. Biraz annem ve kayınvalidemden biraz görümcemden öğrendiğim kadarıyla birazda blogger annelerin paylaşımlarından öğrendiklerimle kış hazırlığım yavaş yavaş şekilleniyor. Bir bir buzluktaki yerini alıyor.
Herşeyiyle benim emeğim olanları paylaşcam sizlerle. Öncesinde hoooopppp hazırca gelen reçelleri, vişneyi, patlıcan kızartmasını dahil etmiyorum. Anneme ve Selma anneme sevgiler gönderiyorum :)
İşte bunlarda benim-anne olarak- kuzuma yesin de büyüsün diye yaptığım hazırlıklar:)))
Ohhh yazz meyvesi sebzesi gibisi var mı??? Miss missss:)



Fasulyeyi ince doğrayıp çiğ olarak poşetledim. Üstünede 2şer tane biber ve domates dilimledim. Biraz daha yapmayı düşünüyorum bu sefer kavurarak denemek istiyorum. Bakalım hangisini daha çok sevicez. 
Biberleri yine yemeklik doğrayıp poşetledim. Domateslerimi ise üç ayrı şekilde yaptım. Üstte gözüken kavonozların ikisi sade, diğer üçü ise biberli sarımsaklı oldu. Yaklaşık 3 kilo domates kullandım. 
Domatesleri rendeleyip üstüne yarım çay bardağı zeytinyağı ve bir tatlı kaşığı tuz ekleyip derin bir tencerede suyunu biraz çekene kadar kaynattım. Kapaklarınıda kaynattığım kavonozlara sıcak sıcak doldurdum. Ertesi sabaha kadar ters olarak beklettim. Baktım akan falan olmamış. Şimdilik dolaptaki yerine koydum. Havalar biraz soğuyunca dışarıya koyabilirim. 
Anneciğimin bağdan verdiği domatesleri ise küp küp doğradım ve yine biraz kaynatıp poşetleyip buzluğa koydum. 
Fotoğraflamayı unuttuğum diğer hazırlığım ise Mısır ve salatalık. Mısır'ı haşlayıp soğuduktan sonra taneledim ve poşetledim. Salatalığı ise cacıklık doğrayıp. 1 kâseye yetecek miktarda poşetlere ayırdım. Bakalım memnun kalacakmıyıZ. 
Rabbim ağız tadıyla yemeyi nasip eder inşallah. 

2 yorum:

  1. afiyet olsun ne güzel hazırlamışsınız kışlıkları. En çok da yazınızın başlığı dikkate değer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demi :)))
      Tam olarak hıssettıgım şey o oldu Nihalciğim.
      Sağol CNm Allah razı olsun

      Sil