8 Aralık 2014 Pazartesi

hoşgeldin kış:) tam olarak geldin sayılmazsın ama neysee :)

kar yağmadan da kardan adam yapılır mı? peki annem bu kadar güzel kardan adam yapmayı nereden öğrendi :)

kış geldi, kış geldi diyoruz ama henüz soğuğundan başka bir şeyini göremedik...
nerde o eski kışlar deyip lafı geçmişe getirmeye niyetim yok ama insan özlüyor be azizim...kış geldi mi kardan adam yapabilmeyi, gönlünce bağıra çağıra kar topu oynayabilmeyi istiyor insan...
biz anneler de henüz karla, kışla tanışmamış kuzucuklara karı, kışı ve mevsimi tanıtma derdindeyiz....
hal böyle olunca henüz gerçek kar göremeyen Zeynepcik için başladım kar, kış etkinlikleri planlamaya...daha önce dediğim gibi temalı etkinlik yapmayı hem çok seviyorum hem de daha kolay oluyor plan yapmak...elimden geldiğince mevsimle alakalı aklımdaki tüm etkinlikleri yapma niyetindeyim..bakalım ne kadar becerebileceğim :)


işte kışa merhaba dediğimiz etkinliklerimiz....


yapışkanlı asetat üzerine eva süngerden kardan adam yaptık...
asetatın yapışkanlı tarafı bize bakacak şekilde cama yapıştırdım...eva süngerden de kardan adama göre parçalar kestim ve Zeynebime süpriz hazırladım ertesi sabah için...





ışıl ışıl bir günde, sıcacık güneş evimizi ısıtırken başladık kızımla kardan adamımızı keşfetmeye...

önce kafasına göre takıldı her bir parçayı oraya buraya yapıştırdı...

işte bu da kızımın pozu :)









daha sonra ben sıcak silikonla gözünü, burnunu ve atkısını yapıştırdım...ve bu kafası, bu gövdesi, bu şapkası yönlendirmesiyle beraber tamamladık kardan adamımızı...





zeynepde etrafına kar yağdırdı pamuğu bastırıp çekerek...



ben yaptım oldu gülümsemesi bu da :)


değişik bir bakış açısıyla kardan adamı baş aşağı çevirdi kuzucum...





aynı gün kardan adam etkinliği kesmeyince birde suncatcher yapayım dedim...renkli jelatinleri bir kırtasiye ziyaretimizde 'elbet birgün lazım olur' düşüncesiyle almıştım..kısmet bu güneymiş...
renkleri çok seven kızım için farklı bir renk cümbüşü oldu...güneş de işimizi kolaylaştırdı...renkleri çok güzel seçtik ve henüz erken olsa da ana renk ara renk kavramına şöyle bir değindik...








konumuz kış olurda kış duyusal havuzu yapmazmıyım hiç :)

duyusal havuzlar en sevdiklerimden...zemini pamuktan yaptım, sprey kar kullandım...kardan adamımız yine pamuktan...zeynebim bayıldı resmen..kahkahalarla karşıladı:)


en alta alimünyum folyo sermiştim...buzlanma havası yaratmak için...ve zeynep'e bunu anlattım...göl buz tutmuş, yol buz tutmuş falan diyerek vurguladım...zeynep geribildirimle 'anne yollar bus olmuş, araba kayıyor' diyerek güldürdü beni :)





o gülen gözlerine ölürüm annemmm...


öğlen yemeğimizi kardan adam olarak yedik...

kış kitabımızı okuduk...

bu da ilerleyen günlerde hazırladığım kış köşemiz...
sayılı penguen puzzle...kar tanesi yakalama...karlı bir gün kitabını okuma ve kar tanelerimizi inceleme etkinlikleri yaptık...





ben masayı ilk hazırladığım da mevsimler tablomuzu koymamıştım ama zeynebim konu ile bağlantılı olduğunu farkedip koymak istedi ve 'anne bak kış, kar yağıyor' deyip kış bölümünü gösterdi bana...aferin benim minik kuzuma...

eğer minik yapıştırmalarımız olsaydı o gün elimizde, kar tanesi yakalamaca etkinliğini yapıştırmalarla yapma niyetindeydim ama ne yazık ki yoktu...bende verdim kuzumun eline mavi kalemi 'büyük kar tanesi, küçük tanesi' yönlendirmelerimle boyamasını istedim...kah yaptı, kah bana yaptırdı derken bitirdik :)




1 yorum: