24 Ekim 2013 Perşembe

annesi zeynebe ne yaptı:)


anne yapımı bir oyuncak bugunkü yazımızın konusu.
ne zamandır aklımdaydı keçeden bir faaliyet küpü/oyuncak yapmak. salı akşam kuzum her zamankine göre biraz daha erken uyuyunca hemde beşiğine yatırıp pışpışlayıncaaa (maşallah- ve bu da başka bir yazımızın konusu olsun) oturma odasına geldim malzemelerimi toparlayıp. eşim ilk başta anlam veremese de bu saatte bu hatun ne yapıyor diye. ilerleyen aşamalarda "çok başarılı" yorumunu kaptım kendisinden :)

faaliyet küpümüzü keçeden yaptım. elimde 5 farklı renkte keçe olduğu için sarı rengini iki yüzde kullanmak durumunda kaldım. 20-20cm uzunlugunda keçeleri kesip sıcak silikonla yapıştırdım. ve ters çevirdim. son kenarı yapıştırmadan içine boncuk silikon doldurdum ve tam ortaya bonibon kapaklarını doldurdugum plastik bir kap yerleştirdim. böylece salladıkça ses çıkarıp prensesimin daha fazla dikkatini çekti.
5e kadar rakamların olduğu renkleri, şekilleri ve ilerleyen zamanda büyük/küçük kavramını öğrenebileceği bir oyuncak oldu:)
boşta kalan sarı yüzeyede kızımın adını yazdım yine keçeden. oynayan gözler ve bir ağız ekledim. zeynepcik ilk gördüğünde çok şaşırdı. sarılıyor, mıncıklıyor, atıyor..."addddııııııııııııııııııııııı" diyor :)

renkleri, rakamları ve şekilleri öğrenmek için henüz erken ama şimdiden algısını açabilirim diye düşündüm. birde işe başladıktan sonra fırsat bulamazsam böyle ev yapımı oyuncak hazırlamaya diye şimdiden bir iki bişey yapma fikrindeyim.
bundan sonraki projem keçeden kitap hazırlamak. önce malzemelerimi temin etmeliyim. sonrada başına geçmeliyim yapmak için:)))













zeynepcik burda oynayan gözleri sökmeye çalışıyorr:)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder