20 Kasım 2014 Perşembe

Çiftlik hayvanları etkinliklerimiz

herhangi bir konuyu ele alan ve birbirinin devamı niteliğinde bir çok etkinlik yapılabilecek şeyleri çok seviyorum. ele aldığımız konuda duyusal havuz hazırlamak, ilgili bir kitap okuyabilmek, yapıştırma çalışması yapmak, eşleştirme kartlarıyla oynamak, konuyla ilgili sanatsal çalışma yapmak vs. çok keyifli geliyor bana...
zeynebime sunarken, onun keşfedişini izlerken bana da çok eğlenceli geliyor. ve kızım içinde hem eğlenceli hem de eğitici olduğunu düşünüyorum bu tarz çalışmaların.
geçen haftasonu yaptığımız 'çiftlikte' çalışmamız işte tam olarak bahsettiğim gibi bir çalışma...

çiftlik duyusal havuzumuzu çok önce hazırlamıştım. kalıcı ve taşımaya elverişli olması açısından plastik kasa içerisinde yapmıştım..gerçekten de öyle oldu...arada bir çıkartıp inceliyoruz, oynuyoruz, çiftliğimiz hakkında konuşup, hayvanlarımızı konuşturuyoruz ve tekrar kitaplığımızın üzerine kaldırıyoruz.




tübitak yayınlarından aldığım 'çiftlikte' kitabımızı da okuduk duyusal havuzumuzu incelerken..kitaptaki hayvanlarla plastik hayvanlarımızı eşleştirdik...kitabımızı okurken çok güzel birşey daha öğrendi zeynebim..çiftlik duyusal havuzumuzda kümes hayvanlarımızın hepsine 'tavuk' diyordu...nasıl ses çıkarırlar deyincede 'gıdıgıdıgıdakkkkk' diyordu. kitabımızda sabah olunca horozun öttüğü ve 'üüüüüüüüürüüüürüüü' diye ses çıkardığı bir bölüm var. zeynep orda çok şaşırdı ve ben 'bak annecim bu horoz, üüürürürüüü diye ötüyor' deyince 'horoşşş deyil anne davuk' dedi :)
sonraki okumalarımızda ise horozu öğrendiğini anladım.
kitap okumanın çocukların dil gelişimi açısından çok ama çok önemli olduğunu bir kez daha öğrenmiş olduk böylece:)


bu da çiftlik temalı resim tamamlama etkinliğimiz...zeynepcik yapıştırmaları çok seviyor. ince motor gelişimi ve hayal gücü açısından bende çok faydalı bulduğum için kırtasiyeye gittikçe farklı konularda yapıştırma almaya çalışıyorum.







kızımın özgün çalışması karşınızda. kuzucum kendince eşleştirmede yapmış dikkat ettiyseniz. aynı hayvanları genelde yan yana yerleştirmiş :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder