22 Ocak 2014 Çarşamba

köpüğe çubuk batırmaca

Bugün Zeynep'e hem ince motor gelişimine yönelik hemde kırmızı rengine başlangıç yapabileceğimiz bir etkinlik hazırladım. Öğlen uykusundan kalkınca sundum kuzuma. 
Montessori eğitim sisteminin işleyişinde siz sadece sunuyorsunuz, konuşmadan, ne yapacağını anlatmadan çocuğun kendisinin keşfetmesine olanak sağlıyorsunuz. 
Bende öyle yaptım. Kızım gelip battaniyesinin üstüne oturdu ve ilk başta sadece baktı. Sonra sayı çubukları tanıdık gelmiş olacak ki onlara uzandı ve çok sürmedi köpüğe batacağını anlaması.. Ancak sıra makarnalara gelince bu kadar kolay olmadı. Zeynep onlarıda köpüğe batırmaya çalıştı. Ordan ufak bir müdahale ile gösterdim -elimde olmayarak - ne yapacağını. 
Taktı attı fırlattı keyifliydi taki köpüğü eliyle tırmalayıp koparana ve tabiki ağzına sokana kadar. 
O anda etkinlik sona erdi. Ermek zorunda kaldı. Hatta kuzum biraz ağladı. Ama yapabileceğim birşey yoktu. 



Ve işte köpüğü eliyle kopartıyor :)
Ve ağzına atıyor:)

2 yorum:

  1. Ay yerim ben bu kızı :)
    Canım 4 farklı materyal var, düşünüyorum da materyalleri yavaş yavaş çıkarsan acaba daha mı verimli geçerdi? Mesela köpüğe çubukları batırdıktan sonra makarnaları eline verseydin? Gerçi henüz çok küçükler... Hala tam oyun zamanı için biraz daha var gibi düşünüyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun kuzum. Belkide o yüzden pek verimli olmadı. ;))
      Çubukları takıp orda çoştu Zeynep :))

      Sil