19 Ocak 2014 Pazar

Tam 15 aylıksın güzel kızım

Ayın 18i geldi a dostlar. Zeyneb'im tam 15 aylık oldu.

Peki bu 15 aylık hanım neler yapıyor neler yıyor içiyor, neler konuşuyor hadi şöyle bir bakalım :))


Zeyneb'im kahvaltıda yumurtanın beyazını  ve yeşil zeytini severek yiyor. 
Yumurtayı eline alınca takkkkk takkkkk vurup kabuğunu kırıyor. 'yumurtayı nasıl kırıyorsun ' diye sorunca ellerini küçücük yumruk yapıp vuruyor :)

En sevdiği içecek mevsim meyvesi mandalina suyu. 

Yemeklerden favorisi Kayseri mantısı, köfte ve naneli kesme çorba. Bebekliğindeki kadar ekmeği çok sevmiyor son zamanlarda. 

Öğle ve akşam yemeklerinde yoğurt olmazsa olmazı. Kendi kaşığıyla birazını döksede guzelce yiyor:) videomuzu ekleyeyim inşallah. :)

Mama sandalyemiz bizim herşeyimiz. Her öğünü orda yiyoruz. Zeynep rahat ben rahat... Iyiki almışız dediğim ürünlerden birisi. 

Her sabah ve öğle uykusu sonrası birlikte etkinlik yapmaya çalışıyoruz. Basit....zor... Kolay hazırlanır veya zaman alır hiç farketmez illaki birşeyler yaptırmaya çalışıyorum. Koyu renk polar bâttaniyemizi ' etkinlik battaniyesi' ilan ettik. Zeynep'de çok benimsedi. Oyun köşesinde sepetinde duruyor battaniyemiz. ' hadi kızım etkinlik zamanı ' deyince hangi odada olursa olsun sepetin başına gelip battaniyesini almaya çabalıyor. Çok hoşuma gidiyor bu halleri.

 Dün akşamdan hazırladığım ve sabah uykudan uyanınca yaptığımız etkinliğimiZ şöyle idi:

Meraklı minik dergisinden çıkan bebek tamamlama kartlarından bir çift hazırladım. Yapışkanlı asetatla lamine ettim. Abi nerde abla nerde, abla ne giymiş diyerek tamamlatmaya çalıştım. Ama çok verim alamadık. Kaldırdım daha sonra tekrar deneriz inşallah. 




Bugünlerde yürüme işini biraz daha pekiştirdi ama yinede temel ulaşım yöntemi sürünmek. :)) 

Dili baya açık maşallah. Yeni kelimeler veriyorum arada ve çok kısa Zamanda söylemeye başlıyor. Bugün adım adım etkinlik kitabındaki iki kelimeyi çalıştık. Süt ve kek. Daha önce kek yaptığımızda kek demişti ama bugünkü daha netti ve farkında olarak söyledi. Arka sayfadaki resimde 'kek nerde?' Dediğimde tereddütsüz gösterdi çünkü. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder